top of page

תהליך יצירת כתובה אישית

איזה כיף שאתם מתחתנים!

בין אם החלטתם להתחתן בחתונה מסורתית דרך הרבנות ובין אם החלטתם להתחתן בחתונה אלטרנטיבית, חתונה קונסרבטיבית, חתונה רפורמית, או יהודית שלא דרך הרבנות - אני שמחה שהחלטתם ליצור כתובה, או חוזה אהבה ביניכם.

כשרוצים ליצור כתובה אישית, יש תהליך שצריך לעשות ואני מקווה שהפוסט הזה יבהיר לכם אותו ויעשה לכם קצת סדר בדברים.


ראשית - האם אישה יכולה ליצור לכם כתובה? התשובה היא חד משמעית כן! בין אם אתם מתחתנים דרך הרבנות ובין אם חתונה מחוץ לרבנות - אין כל מניעה. הכתובה המסורתית היא מסמך משפטי ולכן אין כל מניעה.


ועכשיו נעבור לתהליך עצמו:

עליכם לבחור את הטקסט שייכתב על הכתובה. בחתונה דרך הרבנות: עליכם לאשר מול הרב את הטקסט שייכתב על גבי הכתובה. אמנם הנוסחים השונים כתובים בארמית, אולם לכל רב ולכל קהילה נוסחים מעט שונים. כשאומרים לי למשל "תכתבי לי טקסט של כתובה ספרדית של הרבנות", צריך להבין שיש שינויים בין הטקסטים ולכן הרב שלכם צריך לאשר. בחתונה שלא דרך הרבנות: עליכם לכתוב את הטקסט שתרצו שייכתב על הכתובה. שבו עם עורך הטקס שלכם וחישבו על הטקסט. במידה ותרצו אוכל להציע לכם נוסח של כתובה שאולי תרצו להשתמש בו.


הפרטים האישיים שלכם עליכם לוודא כי הפרטים שאתם מעבירים מדוייקים: השמות שלכם, המקום שבו אתם מתחתנים, התאריך, כל הפרטים האישיים שלכם שתרצו לכתוב על גבי הכתובה.


בחירה של כתובה בבית המלאכה Tullik PaperArt תוכלו לבחור בהתאם ולרצון לתקציב שלכם מתוך כמה אפשרויות: - יצירת כתובה ייחודית - החיבור בין בני זוג יוצר משהו חד פעמי ולכן גם הכתובה שלכם היא חד פעמית. אנחנו ניפגש (בזום או בפגישה פנים אל פנים) ואשאל אתכם שאלות הקשורות לחיים שלכם, למשפחות מהם באתם, לעדה שלכם וכו', אשמע מכם העדפות שלכם, אופי החתונה שאתם מתכננים ועוד פרטים שיכולים לעזור לכוונן את העיצוב של הכתובה. בשלב הבא אתם תשלחו לי את הטקסט של הכתובה שלכם ואצור לכם את הכתובה הייחודית שלכם - בחיתוך נייר בעבודת יד ובקליגרפיה ידנית. זו תהיה עבודת אמנות חתומה וייחודית, שתוכלו לתלות בביתכם. - בחירה מתוך מגוון דגמים - הדגמים הם בחיתוכי נייר בחיתוך לייזר (אלה דגמים שמבוססים על כתובות בעבודת יד שיצרתי), הכיתוב יהיה בפונט ממוחשב ותקבלו כתובה מקסימה עם הטקסט האישי שלכם. לפני שאני מדפיסה את הכתובה שלכם, אשלח לכם את העיצוב של הכתובה לאישור ורק לאחר האישור הכתובה שלכם תודפס. בין אם בחרתם בכתובה ייחודית בעבודת יד או בכתובה בחיתוך לייזר - תוכלו לתלות אותה בביתכם, ולהיזכר ברגע החתונה במהלך החיים (גם ברגעים הקשים).


כמה זמן לוקח ליצור כתובה? במידה ובחרתם את האפשרות של יצירת כתובה ייחודית - משך הזמן שיקח ליצור את הכתובה, לאחר המפגש, הוא 7-10 ימי עבודה, מרגע קבלת האישור על הטקסט. במידה ובחרתם את האפשרות של כתובה בחיתוך לייזר - משך הזמן שיקח ליצור את הכתובה הוא 4-6 ימי עבודה, מקבלת האישור על הטקסט. ברגע שהכתובה מוכנה, היא נארזת בקפידה כך שלא תיהרס בדרך ושליח מביא לכם את הכתובה עד פתח הבית. משך זמן השילוח יכול לקחת עד 3 ימים (לא כולל שבתות וחגים). כמובן שאם הזמן דוחק, דברו איתי ונראה איך אפשר לזרז את התהליך.


מסגור את הכתובה אפשר ורצוי למסגר בין שתי זכוכיות. המסגור עצמו יוצר מרחק מהקיר ובכך נוצר צל של חיתוכי הנייר ונותן לכתובה עוד ממד של עומק. (כתובות אלה לא ניתנות לקיפול, אלא למסגור).

תהליך הכנת הכתובה מלווה באופן אישי מהתחלה ועד הסוף על ידי - אין זה משנה באיזו כתובה תבחרו.


בואו ליצור את חוזה האהבה שלכם כיצירת אמנות. מוזמנים להתקשר אלי: מיטל - 054-4496197


כתובה בעבודת יד- חיתוכי נייר וקליגרפיה ידנית. הטקסט נבחר ונכתב על ידי בני הזוג. הכתובה מביאה עיטורים בהשראת כתובות מאיראן ומארצות אשכנז והשראה גם מרקמות שהיו בארגזי נדוניה. הכתובה מעוטרת בפרחים חתוכים בחיתוכי נייר עדינים ובמנורה שבעה קנים
כתובה בהשראת מסורות מאיראן ומארצות אשכנז. מיטל עופר Tullik paperArt



bottom of page